Thursday, 26 April 2012

I have a blue rib..

Memang darah aku Hijau Kuning. tapi seperti yang mourinho akui, aku pun ada 'Blue Rib' macam dia. looking forward to the finals nanti. bagi mereka yang mengkritik gameplan chelsea ituhari, mereka patut duduk dan reflect on this quote

“If your enemy is secure at all points, be prepared for him. If he is in superior strength, evade him. If your opponent is temperamental, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant. If he is taking his ease, give him no rest. If his forces are united, separate them. If sovereign and subject are in accord, put division between them. Attack him where he is unprepared, appear where you are not expected.” Sun Tzu

quote ni dipetik dari Art of War, buku strategy perang yang diagung-agung kan. apa yang aku dapat perhatikan.. chelsea berjaya menghidupkan hampir setiap baris quote ini... bak kata Jupp Heynecks, lawan yang bakal kami temui di final nanti, it was a tactical masterpiece.

sementara menunggu perlawanan akhir.. aku nak share ngan korang my new favorite chelsea 'player'.

Tuesday, 24 April 2012

Contradicting oneself..

Well hello there, good morning, good evening, good afternoon. Wherever you are, whatever you're doing. Could we stop a moment and look back to everything that we said or did. I am quite sure that we have, at one point, contradicted ourselves. it's normal.. it's to human to contradict ourselves. and the fact is, we're always changing, by learning or adapting. we do. we are not the same person we were 10 minutes ago. but if that statement were to be held as true, then every criminal in the prison would have a case for their release. and the fact is, we are what we do(did?).

wait a minute...

i just contradicted myself. =D

that, too, revealed another side of humanity. you don't know what 'that' is? 'that' is the fact that humans are oxymoronically blessed with our brain. like how the electricity is blessed with both positive and negative charges (with positives and negatives effects). why am i saying that we are all oxymorons? because we're all a vessel of contradicting ideas, ideologies even to our own ideas and ideologies. why do we need it? because deep down in our gene, we know that with conflict, we will become more critical. and with that comes improvements. so the next moment you contradicted yourself, sit down and think.. was it for the better? if so, being 'oxymorons' is not as bad as it sounded.

but...
if you contradicted yourself with trivial things..

you're not a positive 'oxymoronic' vessel... you're just a moron
=D
adieu!

Wednesday, 18 April 2012

Teddy the cat..

Tengah check out sweet new ride.. Mr Teddy is the boss!

Monday, 16 April 2012

Hajimemashite!!!

Takazama-san to Faruhana-chan





"You got problems with us???"

2012

Tengah cangkung depan rumah, tengok langit.. nak tengok jugak laaa budak2 Mayan tu betul2 ke kelentong saja. memang betul yang bermula pasti berakhir... tapi bagi aku kita tak perlu sibuk2 memikirkan penamat, instead toleh kiri.. toleh kanan.. and enjoy the ride!


Saturday, 3 September 2011

I miss you....

"you have only been gone ten days.. but already i am wasting away... i know i'll see you again... whether far or soon.. but i need you to know.. that i care... and i miss youuuuu....."


Wednesday, 31 August 2011

Syawal

Duhai Syawal, duhai anakku..
dihening pagi ayahandamu menunggu
dimanakah silapnya.. dimanakah salahnya
melangkah pergi tak kunjung kembali

kadang lidah tersasul, hati keras tak luntur
apakan daya diri memikul
rasa rindu yang menyusul

dingin nya wajah bukan kerana marah
tegas nya suara bukan kerana benci
berdekad kudrat dikerah untuk melihatmu berdiri


Duhai Syawal, duhai anakku..
dihening pagi ayahandamu menunggu
dimanakah silapnya.. dimanakah salahnya
melangkah pergi tak kunjung kembali

setiap kali mata dipejam wajah mu menjelma
dari langkah pertama hingga dewasa
di pagi ini di manakah perginya?


Duhai Syawal, duhai anakku..
dihening pagi ayahandamu menunggu
dimanakah silapnya.. dimanakah salahnya
melangkah pergi tak kunjung kembali


anakku.. putihkanlah yang hitam
tangan menanti salam bersambut
di pagi syawal.. harapan dikalam

-30 Ogos 2011
1 syawal

Hilang...

yeap... aku menghilang dari pentas blogger ni untuk masa yang agak lama. sebab? musibab? semestinya aku sekarang sedang sibuk dengan persiapan kahwin. yeap... dalam ke'hilang'an aku itu ari, aku sempat bertunang. gambar? takyah lahhhh.. aku bukannya selebriti pun. mungkin selepas aku pakai facial wash gatsby... mungkin aku akan upload gambar aku.



so far.. semuanya okay... im on the right track. cuma mungkin aku selalu biarkan blog aku ni terabai. mungkin jugak seperti yang kawan aku suka cakap.. time2 bahagia, tak syok berblogging. sebab bila bahagia... kita takde bahan yang nak critical sangat. semua benda nampak cotton candy... semuanya baik2 belaka. alaaa... bahagia. berblogging ni best time2 tengah marah... frust... sedih.. emo... tak puas hati. sebab masa2 macam tu laaaa otak kita akan lebih peka dan sensitif. lebig analytical dan critical. tapi bagi aku... apa guna tulisan2 yang analytical dan critical itu kalau jiwa dan hati tak tenang? jujur aku cakap... aku lebih rela trade in 100 blogpost aku yang dilandaskan oleh pergolakan perasaan dengan seminit ketenangan dan kebahgiaan.

aku tidak perlu drama!

Thursday, 4 August 2011

Vegan black metal chef..

aku rasa brother brian dari Vegan Black Metal Chef patut dapat a slot or two kat asia food channel, travel & living etc. dia awesome!!!!

Monday, 20 June 2011

Musim menanda paper tiba lagi...

yeapp.. inilah musimnya... bikin hati panas.. menyirap.. semua cukup. sebab sepanjang semester kita mengajar.. kita dapat benda2 macam ni...