Tuesday 15 March 2011

Old school western revival...

aku bukannya selalu sangat review pasal filem. bagi aku best ke tak best a movie itu bergantung pada tanggapan orang yang menonton nya. tak kira lah berapa juta hujah aku highlight pasal betapa buruk/bodoh/bangang/useless nya cerita2 mo-haiiiiideen tu... tetap akan ada gak orang gi tengok kat wayang. tetap duit dia masuk gak. so buat apa abiskan air liur bercakap/penatkan jari type. betul idak? apa yang aku lebih suka adalah bincangkan isu2 atau genre2 cerita yang bagi aku interesting supaya boleh dikongsi bersama dan mungkin kamu kamu akan dapat turut berkongsi pendapat dan point of view korang. lebih berguna bukan?

waktu kecik-kecik dulu, aku sangat suka westen movie. bukan filem barat in general, tapi filem koboi lahhh.. all the gun slinging.. outlaws and 'man with no name' sangat appealing. dari dollars trilogy (fistful of dollar, for a few dollars more and the good, the bad and the ugly) sampai lah ke unforgiven... dan semestinya BUKAN brokeback mountain. smalam aku pergi tengok cerita Rango.. and yes, i went out of the cinema as one happy child. yeap, aku rasa macam im back when i was a child enjoying all those cowboy acts. tapi bukan koboi macam woody dalam toy story tu lah. cerita rango ni memang tembak tepat2 kat soft spot cerita koboi aku... and yes, sedikit sebanyak aku rindu cerita camni. skarang dah takde sangat dah cerita koboi2 yang best ni. nanti akan keluar cowboy & alien (yess koboi dengan makhluk asing) starring hans solo dan james bond (harrison ford & daniel craig). aku a bit skeptical skit bab ni... tapi tengok lah how it'd turn out nanti... tapi for the time being... im happy with Rango. and yes eventhough rango tu animated, it's not a kiddies movie. so tuan2 dan puan2.. takyah la bawak anak2 anda yang takleh handle tengok tenggiling kena gilis ngan kereta ye?

No comments: