Monday 30 May 2011

Budak kecik bernama Taj...

Aku admit.. I'm not very good with kids. especially yang kecik2 dan yang tak faham bahasa lagi tu. susah nak communicate dan due to communication breakdown, aku selalu jadi benggang. aku dah ada 6 nephew/nieces, dia punya headache, perghh... of all anak2 sedara aku ni, skarang... yang seorang ni laa paling banyak hal dan juga benda sengal ngan aku.. si taj rasyad.


hal.. memang laa banyak. dia punya rengek.. aduh.. kecik2 pun dah pandai merajuk n all. bikin panas. tapi banyak jugak laaa benda2 sengal yang best/kelakar/pelik dengan budak ni. macam ituari kitaorang gi nilai. lalu laaa highway KL seremban tu. budak taj ni tak cakap fasih lagi. berbunyi tapi perkataan dan bunyi-bunyian yang tak make sense lah. waktu kitaorang on the way balik tu.. dia tgh berdiri and berceloteh laa dalam kereta. pastu waktu passing nilai memorial tu... tiba2 jerr dia berhenti cakap, toleh ke arah situ and waved dan cakap "daaaa..". akak aku dah ackap "ahhh.. sudah.. apa laaa plak budak ni gi babai ni". siang... so sebab tu lah ianya kelakar instead of jadi cuak.

tu satu hal... pastu ada satu kali plak time kitaorang balik dari shah alam ke putrajaya, aku beli cendol kat seksyen tujuh(tepi kilang dekat i-city) tu.. beli untuk semua orang laa.. dalam kereta dok elok2 pastu akak aku tegur, "apsal ngan si taj ni... dari tadi asyik senyum sorang2 saja... diam and sengih ja". orang tegur dia pun senyap dan senyum jer.. aku pun cam.. budak ni dok senyum sorang2 apa hal? high ke? and then it occured to us... akak aku yg bijak lagi penyayang tu gi share cendol dengan anak dia. yeap.. CENDOL PULUT TAPAI! confirmed! budak tu high dan tengah nampak some psychedelic things. sbb tu tersenyum sorang2. hahaha

so kalo ko ada anak sedara yang hyper sangat, sumbat jaa tapai... confirmed stoned! =D so that's it.. nephew aku si taj rasyad.. budak yang time kecik2 pun pernah tak sober!

8 comments:

Anonymous said...

Kejam bagi tapai. Hahhaha
Comel la taj ni

Anonymous said...

Bebudak kecik skarang nih mmg itulah perangainye, pengalaman yg sama dgn anak aku berusia 1thn 10bulan.
Taj ada rupa iras2 ko la Azam. Anak ko nanti mesti cute ala2 Slipknot dikelilingi aura Karmen Rider.
Drp,
WanLau

Steph said...

I FOUND YOU! Hahaha. Do you still remember me?

I was looking through friendster and i saw your comments. So decided to look you up. And i couldn't find your facebook, found this instead. :)

so..

HELLOO! Cikgu ;)

Azzam?? said...

hana: mana de kejam.. tapai sedap okay!! =D

wan: slipknot + kamen rider? okay jgak tu!

steph: heyy.. steph!! good to see u now all grown up already =D where are u studying now?

Unknown said...

Tak pernah nampak gambar ni pun. Omey angat!

Steph said...

All grown up..That's how long ago my schooling years were. Haha :)

I'm in Inti Subang. What about you? Where are you now?

Unknown said...

haha cian budak tu . .

Anonymous said...

Clicking Here tramadol hcl lexapro - tramadol 800mg ibuprofen