Friday 11 July 2008

Tema Hari Ini: "Eeeeuuww!!"

Memandangkan sahabat2 dah memetik picu senapang pengotorku. Aku nak cerita sket pasal seorang sahabat aku di zaman hostel. Adalah seorang hamba Allah ni.. baik orangnya, dan sangat kelakar jugak. Mari kita namakan dia.. macam mana kalo Azri? sesuai tak? Okay.. he's Azri.

Azri adalah seorang remaja(or young adult, sbb dah masuk universiti) yang saling tak tumpah seperti remaja2 lain. Bercinta, berkawan, bergembira, berduka. Tapi ada satu kisah mengenai si Azri ni yg bleh dikatakan 'priceless'! Aku takleh nak cerita benda ni in English sbb nanti hilang dia punya rempah ratus! Hilang dia punya perasa! So nak dijadikan cerita, pada hari tersebut Azri bangun tidur seperti biasa. Tiada kelas, so dia pun melakukan sedikit senaman dan preparing for his day. Suddenly, dia terasa perutnya mula mengetuk-ngetuk pintu. Meronta-ronta untuk melaksanakan 'hajat' yang terpendam. Dia pun pergilah ke mangkuk tempat kita 'meluahkan' segala sisa-sisa hidup. Tempat kita bercangkung mencari ilham, tempat kita berfikir pasal masalah hidup, tempat kita mengembuskan lafas lega (kalau ko tak tau katne ni.. mmg sah IQ ko bawah 100).

Aku bukan nak cerita pasal benda kotor, so lets skip the 'urusan' and straight to business (isn't urusan and business tu the same thing?? =p). Setelah selesai.. Azri pun ingin membersihkan dirinya. Sekali tengok.. pili air tiada paip getah yang disambung. Dalam hati Azri memaki "Cibai punya Razak(bukan nama sebenar), amik paip getah tak reti nak letak balik!". Pili air berkepala tembaga tu terletak kira2 di paras lutut manusia kalo diukur dari lantai. "Nak position mana ye? Camne nak clean the backyards?" Azri tertanya2 di dalam hati. Dia pun bertindak untuk memutar kepala pili, biarkan air mengalir dan membelakanginya.

Dengan penuh confident, Azri terus duduk untuk meng'adjust posisi bumper belakang 'kereta'nya. Tapi rupa-rupanya, dia dah salah estimate dan jarak 'kereta' ke dinding dah tahap bunyi sensor dah. Azri dapat merasakan pili paip tembaga menerjah dan menusuk kalbunya. Matanya membulat, dalam keadaan blur "what have i done??". Dia tergamam dan terkasima dengan apa yang telah berlaku. Dia lantas bangun dan menjerit. Berlari keluar dan cuba meng'salvage apa yang mampu. Dengan trail of blood dalam toilet tu.. semua orang dah confuse dengan apa yang telah terjadi.. "Adakah Azri cuba bunuh diri??" "Adakah Azri period??" "Adakah Azri ada Tibi?" semua persoalan ini bermain main di kepala sahabat-sahabat yang peduli pasal dia.

Setelah everything dah clear, member-member dah tolong sapu ubat and all.. It turns out to be a hot topic among men. I dont think any of the girls tahu.. Cerita Azri yang hilang keterunaan(dara??) pada pili paip tembaga. Or peristiwa Azri period! Ini bukan 'Urban Legend', not a friend of your friend. It's for real! So dengan peristiwa yang 'priceless' ni, Azri berjaya menempa nama dalam Hall of Fame TESL UiTM. heheehhe salute if you're reading this! xD

17 comments:

Anonymous said...

this is sooooooo funny!
question, mane you tahu ape Azli cakap dalam hati? since u used the name Azli, with A... could you be talking about Azzam? and Razak is Ridwan lau?

hahahahaah

Anonymous said...

eh.. Azri, sorry

Azzam?? said...

Husni: yeap.. baru laa balance! xD u win some.. u lose at the other end heheheh

Hana: itu namanya dramatization hana oii.. kena add spices sket.. tgk laa label, ceritera. so it's based on an actual incident from my POV.

Anonymous said...

hmmm that was meant to b a joke la azzam.

Azzam?? said...

hana & husni: waaa.. funny lah.. =) *laughs

Anonymous said...

u baru gelak azzam?
kitaorg dah gelak lama!!!!!!!!!!

wek :p

btw, i tak faham ur comment on my page... i have eczema je. bukan nye contagious :p and bukan nye teruk. ape la u ni.

Anonymous said...

*LOL* at "Azri".....

How did he do that?? I mean.. *LOL* .. Nvm.. *ROFLMAO*

Azzam?? said...

hana: eee.... kurap! xD

ahlost: like we said, behind every great man, there's a dark history. Tapi time tu k'org gelak guling2 arr... xD hehehehe

Anonymous said...

bukan kurap!!!!! jahat!

Jasmin Hassan said...

so kesimpulannye...dia tak sempat la nak basuh kan?

Azzam?? said...

jasmin: tepat sekali.. dia telah menggunakan method yg selalu digunakan orang cina dengan apa2 yg dapat dicapai di dalam rumah tersebut

m a r i s s a said...

gile...ngilu...sakit...bloody...aku xtau nk cakap camne...i don even know that it's possible to happen that way...kesian azri...

Yana Ismail said...

Salam singgah and salam kenal:)huhu..

huhu.sungguh kelakarla:) nasib baik tak gelak guling2 ni:p

Azzam?? said...

marissa aka nana lalat: sakit mata memandang/membaca sakit lagi jubur yg menahan. xD

liyana: laahh... tak cukup hebat kee cerita ni nak buat u guling2?? (-.-)

helanistic.herneo said...

how bad was the 'damage'?
wudnt it be exciting if it was on display?

*evil laff*

Izuan said...

Azam, sorry aku baru baca arinih. Lawak giler siot! Sakit perut aku baca entry nih! Wonder who is "Azri"?

Azzam?? said...

herne: damage?? teruk gak laa.. but to put it on display would really get my blog 18sx rated! hehehe

izuan: everybody knows him.. but not the incident tho.. xD