Tuesday 7 July 2009

Swine lebih famous dari mawi...!!

okayh... sebelum korang komen apa2.. aku bagitau dulu laa awal2... ni just my opinion bout the issue je.. takde real research pun.. through observation ngan discussions je... tak ke korang rasa swine flu pandemic cam over rated? death rate swine flu cuma somewhere below 10%.. ada yang kata it's even below 5%.. kalo nak dibandingkan dengan bird flu dulu yang dalam 60%.. kalo betul laaa 5% death rate.. dia cam up sket je dari demam denggi.. *insert bunyi fogging yang dibenci ketika tidur petang di hostel*

im not trying to take this issue lightly gak.. tapi perasan tak pandemic ni banyak jadi lepas global recessions? pharmaceutical companies memang banyak kaut untung time2 camni.. malaysia alone, dah brape banyak equipment kerajaan labur nak cover entry points and internal transfers lagi.. kawan aku yang kerja hospital, swine flu specific teams dah jadi macam astronaut dah dengan new gadgets and all.. i smell a conspiracy theory.. $$$$$ hahahahah

aku bukannya apa... just terasa kelakar laaa bila aku makan kat nandos pun.. kat folded table menu dia pun nak kasik tips elak swine flu gak.. giller commercialized pandemic ni.. xD dah hype mengalahkan mawi waktu dia masuk AF dulu dah ni... apa barang setakat kuar mamee slurp jee weihh?? aku jugak yakin mawi tak mampu tutupkan beberapa skolah and buat kecoh kat urbanscapes.. crowd2 urbanscapes sure pandang mawi sebelah mata je kan?? wahhahahaha

ok.. ok.. back to the issue, kalo nak beli satu mask tu dalam 8ringgit kot.. ntah.. modal nak buat.. hmmm... ntah.. try laa tanya.. kawan2 aku ada gak laa yang study abroad, kerja, stay sana.. tapi takde laa plak entry point semua nak scan2 and all.. awareness pun secara general je.. takde gelabah2 pun... adakah kita jadi camni sebab muslim country nye swine-phobic cliche? atau adakah ianya sengaja di direct kan kepada kita supaya pharmaceutical companies dari negara2 'sana' bleh tampal2 sket effect recession? korang fikir sendiri lah.. semua dah besar panjang.. =D yang aku tau.. kalo demam.. aku gi hospital.. ko pun patut gak laa.. chalo.. nah.. hadiah untuk korang... babi sekor!

Figura 1.1 Mawi... sila bunuh haiwan ini untuk kembalikan zaman kegemilangan awak! hahahaha

4 comments:

Unknown said...

agak ah
siap buat lagu

http://www.youtube.com/watch?v=K93dCa8GM34

a w e n g said...
This comment has been removed by the author.
a w e n g said...

deff overrated. Kat aussie cni rileks je. i mean literally.

Tis a pandemic nontheless. But crazy blown up as what ive seen in msia's media.

edit:

Phynaz said...

boleh pulak compare swine flu dgn mawi.. haha