Saturday 5 February 2011

Dengan dia...

hari ini.. aku nak sentuh sket isu komunikasi. komunikasi itu penting.. dan semestinya sangat penting dalam memelihara hubungan baik antara individu. dan sekiranya anda mempunyai individu yang significant.. your other half, memang sepatutnya kita amalkan komunikasi sihat. kadang bila kita tak berkomunikasi tentang di mana lebihnya, di mana kurangnya... kita tak tahu. kita semua tak boleh membaca perasaan dan fikiran pasangan kita (kita bleh rasa jaa cam kita tahu.. tapi ianya tak semestinya benar). jadi jika ada apa2... bicarakan. manusia waras dan rasional seharusnya mengambil imput komunikasi tersebut sebagai agenda utama dalam memajukan dan memperbaiki diri. tapi awas.. kadang ada manusia kategori yang lagi dilarang, lagi nak buat. lagi ditegah lagi betah menerjah.. (selalunya berlaku ketika berumur dalam lingkungan 16 ke 24 tahun). kalo dah besar panjang pun masih perangai camtu... mereka patut ditanam di dalam 'time capsule' dan korek balik bila diorang dah di'basuh' masa sket. hahahahha yang penting...

1) tak senang dengan sesuatu, bagitau
2) jangan ungkit mengungkit
3) bersama setuju dengan masalah dan bersama mencari penyelesaian (tak kira lah salah siapa pun)

dan akhir sekali... "sayang, i lebiu lah!!" (i know you'll be reading this kat muar tu kan? =p)

6 comments:

Anonymous said...

Mmg betul, sungguh benar apa yg ko jelaskan ttg komunikasi yg sememangnya unsur yg teramat penting dlm perhubungan. Namun, komunikasi bercampur emosi/perasaan agak berisiko tinggi. Keserasian perhubungan sebelum nikah & slps nikah amat berbeza. Kekadang tu cakap pun salah, X cakap pun jd salah.
Drp,
WanLau

Anonymous said...

Sweet. Siapakah this gadis muar? Hehe

Unknown said...

Hahahaha..

I Lebiu tu lah! Kaki saya buruk lah in this photo!

"kadang ada manusia kategori yang lagi dilarang, lagi nak buat. lagi ditegah lagi betah menerjah.. (selalunya berlaku ketika berumur dalam lingkungan 16 ke 24 tahun)"

But you're 28. You still do that. ;p

Azzam?? said...

i need to act my age ye sayang?

siapa gadis ni? nama dia farhana laaa farhana oi.. alaa.. farhana yang awak jumpa kat imthiyaz itu hari tu laa cik farhana oi..

berapa banyak farhana daa...

=D

Anonymous said...

i mane tahu! you guys are together now? sweeeetttt

happy for you guys!

:)

Aisya J said...

sweeeeeeet :)