Friday 19 September 2008

Music Kita: Adrenalin by Melastik Bintang

Adrenalin by Melastik Bintang
(click the link to listen)

Hari dan hidupku
Takkan seindah dulu
Tanpa mu.. tanpa mu..
Ada hikmahnya hidup
Tanpa kasih darimu
Sayangmu, senyum mu..

Seharusnya aku terus melangkah kaki denganmu
Melindungmu, menjagamu
Lebih berbanding diriku

Dan ku angkuh silapku
Terlalu sempit minda ku
Akalku, sangkar mu..
Namun salahkah aku
Kau sering berselindung(?)
Selalu, berlalu..

Andai ada pengganti mu, akan ku peluk dirinya
Melindungnya.. menjaganya..
Lebih berbanding diriku

(bridge)

Seharusnya aku terus melangkah kaki denganmu
Melindungmu, menjagamu
lebih berbanding diriku

Andai ada pengganti mu, akan ku peluk dirinya
Melindungnya.. menjaganya..
Lebih berbanding diriku

Well, before aku teruskan sebarang komen. Adalah lebih afdal kalau korang pergi lawat myspace band ini dulu (here). Obviously aku takkan cakap pasal vocalist dia hensem ke tak.. or brape ramai fan band ini. Dan jugak bukan pasal how many awek groupies or even about the band itself. Aku nak cakap pasal lagu ni je.. boleh? Bagi aku lagu ni agak mantap jugak laa.. Bleh layan. guitarist tu pandai bagi ada colors dalam lagu. Takde laa bunyi plain sangat and harmonics kat intro tu cam kena jugak laa... Vibe2 music indon ada gak sket (takleh nak watpe laa beb.. diorang dah explore this territory dulu) and kadang2 rasa macam dengar lagu The Killers (album lama). Mungkin sebab rapid strumming yang diorang guna and ending yang technique sama macam The Killers pakai. Overall originality.. it's still there lah!

Walaupun lirik lagu ni agak jiwang tahap meleleh (macam boleh jadi script untuk cerita p.s. i love you versi melayu).. vocalist tu pandai laa main ngan melody supaya dia pun tak bunyi meleleh sangat.. Still keeps his cool and maintain upbeat. Aku sangat suka one of the line dalam lagu ni bila dia cakap "Akalku, sangkarmu.." kira cam witty gak la... Tapi aku agak kureng sket bab vocal yg ber reverb2 ala tak reverb ala ada chorus sket2 tu.. but then again.. itu yang buat lagu ni unique kot? Aku takde complains for the drummer. Lagipun aku bukannya good at drumming anyway.. Tapi i can see some varied approach to different part of the song. So itu pun dah cukup baik laa tu. Production-wise, mantap.. Sebab tak guna jugak laa kalo ko layer2 kan guitar banyak2 tapi bila main live, kosong.. Ni example live performance diorang. Cam tak lari banyak laa dari recording (yg main terkucil tuu lain cerita ye? =p) so kudos to them. Kalo dah nama video dari youtube, sound quality mmg takleh blah la.. you have to be there to really listen.. kan?

3 comments:

Lady Dyla said...

i dh sgr lagu tu.. n it's worth listening to...

Anonymous said...

i heard this song on the radio. i like the title.. so sweet. melastik bintang. i think its gonna be my new BM phrase for the next few weeks. hahah

btw, love the black background. welcome to the dark world my friend.
ahaksss

Azzam?? said...

ini duniaku: of course it's worth listening to... tapi live performance dioran.. i just hope bassist and 2nd guitar tu tak berdiri terpacak jee..

hana_lalalala: Yap.. their name is good.. Melastik bintang! =D the darness is nice!