Saturday 5 December 2009

Bicara air..

sifu aku... iaitu encik roy focker banyak mengajar aku mengenai hidup. in his words..

"You have to adapt to changing circumstances, you need a fluidity like water"

memang tepat.. kita perlu jadi dynamic.. berubah mengikut situation... masuk bekas petak, petak lah kita... masuk bekas bulat, bulat lah kita... tapi ini jangan di salah faham.. jangan sesekali hilangkan the real essence. betul.. air ubah ikut bekas... tapi kalo air milo, letak lah dalam bekas apa bentuk sekali pun... tetap air milo jugak. henessey vsop letak dalam tumbler pun tetap vsop jugak.. bentuk bulat kerr.. petak kerr... tiga segi kerr.. air tu tetap sama. di sinilah ramai orang gagal mengenalpasti intipati yang penting. we can dance to the same beat, 1, 2, 1 ,2, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4... 1, 2, 1 ,2, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4... tapi bunga tarian kita berbeza. aku mungkin akan lebihkan goyangan kepala... kamu mungkin lebih suka menghayun pinggul kamu... kita adapt... tapi kita tetap 'kita'! get me???

2 comments:

Icky said...

I get u. In that case, aku ialah air kopi, ok? haha

TaJuZZaMaN said...

aku plak air laut.