Tuesday 12 May 2009

gurindam bulan ini..

semenjak hari pekerja itu hari... kepala otak aku dah masuk holiday mode. yeap.. like really holiday walaupun hakikatnya aku masih terpaksa ke office setiap pagi. iya.. aku di office, tapi fikiran aku jauh di tempat lain. tamatnya kelas2 masters aku menandakan satu group kawan2 aku yg masih di UiTM akan pulang ke kampung masing2. iya.. tak semua orang dapat grad tepat pada masanya.. semester 9.. 10.. 11 atau 12.. dah nasib badan.. nak buat camne? nilai manusia bukan pada CGPA nya ataupun semester berapakah dia berjaya grad. segulung ijazah tetap segulung ijazah.. ini semua kosmetik dunia superficial kita. jauh sekali dapat ia menilai seorang insan.. kosmetik superficial ini memang agak berkuasa.. pada yang lemah.. ramai yang mabuk mengejar dan melayan nya.. mabuk kuasa. mabuk pengiktirafan.. demi kuasa.. mereka sanggup buat apa saja.. mereka lupa.. atau mereka pejamkan mata pada kesialan mereka. kuasa tanpa kawalan adalah kegilaan.. tetapi kegilaan tanpa kuasa adalah gurauan.. pastikan anda tahu membezakannya.. iya.. blog entri ini tiada hala tuju dan juga bukan sumber informasi. ini adalah barisan kata-kata otak rosak aku.. rosak.. apa bagusnya kerosakan? look at the bright side.. kalo benda tu dah rosak.. takde orang bleh rosakkan lagi.. if it's already in pieces, u can just break em' into more little pieces je... or just ground em' dan guna untuk santau orang.. ahahahah im writing nonsense... im preaching craps.. tapi sejahat jahat benda.. ada sedikit kebaikan... dalam segila gila minda.. ada sedikit kewarasan dan sesampah sampah tulisan ada sedikit kearifannya..

2 comments:

Hafez Zahruddin said...

I can't agree more, dear. When thinking of my status of being just a degree holder, I cringed.
People! There are lots of teachers who even have PhD, but when I tried to discuss pedagogical matters with them, they just blurted crappy stuff, saying that they pursue PhD for the sake of salary increment.

Anyway, better pursue for my master soon. But first, lemme find a stable job first.

Take care, Azam.

Anonymous said...

Kejar laa apa2 pun di dunia yg sementara ini...niat yg baik & ketaqwaan bekerja/beribadah semata2 pd yg maha Esa...ko akan dapat apa yg X tercapai dek akal mu...Akhirat jgn dilupakan...maka ko X akan menyesal. Jom solat Jumaat!
drp;)
Apek Keji