Wednesday 9 September 2009

Lafaz organ bernama hati...

bila hati itu mati... yang tinggal cuma akal dan ego. dan bila akal dan ego tidak selari... maka semua yang ada di depan mata serba tak kena. jika mata melihat dan mencari kesalahan.. maka kesalahan lah yang akan ditemui.. dan jika rasa menanti kekecewaan maka kecewalah dia dengan orang2 di sekelilingnya. bila hati sudah mati.. apalah lagi erti? hidup tak mahu.. mati pun segan.. tepuk selera, tanyalah dada.. alang memangkal lengan, biar pekasam jadinya.. ulam dicita pucuk bertunggang langgang datang.. putih mata, putih tulang, jangan risau dua2nya putih...

sampai bilakah ketidakwarasan ini perlu berkekalan? berapa lama ia harus dibakar sehingga akhirnya mendapat kepuasan? kenapa masih kelam walaupun bersuluh api? kemanakah hilangnya cahaya itu hingga kini tak kunjung tiba? bila? bagaimana? di mana? kenapa? apakah? hanya Dia yang tahu...


hari ini aku bukan fasadku.. hari ini aku juga bukan 'super ego' aku.. hari ini aku juga bukan 'id' mahupun 'ego'. aku juga bukan kamen rider.. bukan masa untuk aku 'henshin'. tidak perlu... hari ini aku adalah aku.. a human being.. and i do bleed...

1 comment: