Friday 28 May 2010

Bicara..

bagi aku.. cinta tu bebas.. kita bebas memilih siapa yang kita cinta.. jika kita sudah tidak menyintai kita bebas untuk pergi. tiada siapa ada hak untuk memaksa perasaan itu. ianya bukanlah cinta bila kita perlu memaksa dan mendesak. itu bukanlah cinta bila kita perlu emotional blackmail the other person. itu bukanlah cinta bila kita terpaksa sogok dengan puji-pujian... dengan harta, intan berlian dan wang ringgit. cinta itu hanyalah perasaan. kita boleh tipu orang sekeliling kita. kita boleh pura2 menyintai.. atau pura2 dicintai..

aku pernah merasa perasaan itu. ianya pernah ada. aku pernah saksikan perasaan itu. aku pernah.. jika aku terpaksa pejamkan mata aku selama-lamanya.. benar.. aku boleh pergi dengan tenang. aku pernah menyinta dan aku pernah dicintai.

bak kata Freddy Mercury..
"just one year of love, is better than a lifetime alone.. one sentimental moment in your arm.. is like a shooting start.. right through my heart"

"who wants to live forever? who dares.. to love forever? when love must die.. who wants to live forever? who dares to love forever? forever.. is ours today.. who lives forever anyway?"

maka.. aku takkan janjikan bulan atau bintang... aku takkan janjikan keabadian cinta atau segalanya.. aku takkan petik kunang2 dan hiaskan di rambut mu.. aku takkan renang lautan api..

tapi segala kudrat manusia biasa yang terdaya... ianya milik kamu.. tapi di manakah kamu?

5 comments:

Anonymous said...

Cinta itu tidakkan bebas, sang pencinta tetap terbatas, namun apakah erti kebebasan bercinta jika hati sudah tertawan. Minda ku bebas mencintai sesiapa namun jasadku,hatiku,jiwaku...segalanya milikMu jua.
Drp,
WanLau

Azzam?? said...

aisehh... ko ni... cinta hakiki dan cinta duniawi lain lerrr...

eNaSaN said...

bila perlu pilih cinta... baik cintai diri sndiri lebih dr cintai org lain ~~~ just pndgn~~

Anonymous said...

Mcm2 jenis cinta ada...Utamakan Cinta yg paling Utama...Insya'Allah cinta yg lain2 tu hanyalah sekadar cinta.
Drp,
WanLau

Azzam?? said...

of course... orang yang tak cinta diri sendiri tu selalunya orang dok bunuh diri tu ler...

cinta hakiki memang takkan pudar.. cinta lain cuma hiasan dunia.