Tuesday 7 October 2008

Kenapa ianya berbaloi menonton filem Kami

(image taken from http://jaistar.files.wordpress.com/2007/11/kami.gif)

Pada kesangapan Syawal ke 3 di kampung, aku dan beberapa orang kawan lama telah membuat keputusan untuk menonton filem Kami (2008) setelah terlalu kenyang dengan open houses yang bersepah! Iyaa.. kampung aku ada GSC, so jangan jeles ye?? heheheh.. Aku keluar dari panggung wayang tu dengan hati yang puas dan merasakan ianya pengalaman yang berbaloi dengan harga tiket RM6 (GSC kampung.. murah sket! xD). Kenapa? Mesti laa sebab..
  • Watak Abu yang sangat effective dan strong throughout the movie! Lakonan Nas-T memang mantap dan sangat natural dengan apa2 yang dia pull in the movie.

  • Adanya 3 wanita(gadis?) yang kalo aku jumpa betul2 perempuan camtu.. terus aku buat girlfriend.. (The character ye.. bukannya the actor sebab aku yakin actors tu 'Minah Kelabing' asalnya.. xD)

  • Semestinya sebab Abang Aru kita buat kemunculan dengan Koffin Kanser(classic!). Bila lagi kita nak bleh tengok Max Cavalera local kuar wayang?? =P owhh.. dan flyers gig yang listing band Sticknobill (band orang kampung! wahahahah)

  • Realism.. Something yang aku bleh relate di mana gambaran jalanan dan penjuru2 kota KL ni as it is.. dan bukan as imagined by people jer (teringat Blue Planet wei.. yang skarang dah jadi apa kejadah dah.. Aku pernah main kat situ!) Owhh... keselambaan dan directness (is there such a word?) penyampaian juga sangat membanggakan..

Owwhh.. benda ni dah di cover oleh en. MM a long time ago waktu pratonton movie ni lagi (iya.. saya jeles sebab dia dapat tengok lagi awal!) dan aku pun pernah sentuh significance siri TV Kami terhadap music scene Malaysia dalam xanga blog lama aku tu.. Lagu2 dalam movie ni pun best.. takde Dragon Red.. tapi kalo tak silap aku.. ada bekas DJ Dragon Red(Nas-T tu dulu Dragon Red laaa kan??) dalam movie nie! xD wahahahahah ironic laa plak.. =D

8 comments:

Anonymous said...

i tak pernah tgk cerite dia yg series.

Azzam?? said...

well... gi laa tengok kat 8tv nye site.. kalo dah takder.. kat youtube ada lagi kot.. =D

Perempuan cerdas said...

eh actually kan,kenapa dekat tagline poster tu dia ada blur kan satu word.and since i dont follow kami ( bukan sebab bajet cool tapi sebab saya tidak ada di sini ) so saya tak tahu. boleh tak bagitau apa perkataan tu my good former intec neighbour? :)

Azzam?? said...

owwhh.. mimi.nadd.wannie.. tagline cerita itu adalah... "Hidup ini memang palat! Tapi esok masih ada.."
So.. perkataan yg omitted adalah P.A.L.A.T. which is an equivalent to shit kot.. =D

Munky itu Hanjeng said...

aku pon tgk tapi aku ada pengalaman yang berbeza..drop by kat blog aku..hahahaha..

Anonymous said...

watak abu mmg gile bessss. tp watak nas t sebenar tak sebess abu (berdasarkan pengalaman "date with the kami boys contest" sponsored by seventeen magz) .. heheh..

Azzam?? said...

dokodisko: hmmm dia tak best? well reserving comments on that... =D kena kenal dulu baru bleh cakap..

Husna said...

aku suke Ali. tapi watak Abu memang sangat kelakar!

nak mati pon sempat buat lawak. sengal sungguh!

haha.